Tuesday, February 26, 2013

Pecah Rumah

Baru rasa macam nak settle down dan bernafas.....nampaknya macam rumah ni dia dah target....sebab aku keluar pukul 3 ke office....pukul 6 petang jiran balik dah nampak grill terbuka....

Jadi depa ni mmg buat kerja cepat....dan BERANI...siang-siang dikopaknya rumah aku ni....dalam masa 3 jam je....

Aku paling tensen sebab yang hilang semua benda aku sayang :
1. Jam couple hantaran aku
2. Lappy aku yang penuh dengan hasil kerja aku....

Babi punya pencuri.....

Nasib baik kucing aku x hilang sebab dalam perkiraan aku, kucing tu pun ada market value & antara yang termahal ada dalam rumah aku....sian dia trauma menyaksikan rumah digeledah.....kalaulah kucing boleh bercakap...dialah saksi utama kejadian.....

Grill yang telah dikopak


Dusting untuk mencari finger print

Lebih kurang pukul 10 malam barulah polis sampai (lembab la jugak depa ni buat kerja, pencuri tu dah sampai Kedah kot)....

Ambil gambar, dusting, buat report...prosedur biasa....tapi aku rasa mmg x dapat balik kot barang2 tu sebab xdak pon depa nak buat roadblock ka hapa......

Katanya 3 buah rumah kena pecah dalam malam yang sama...awat x buat? Banyak rumah kot.....haih...redha jer.....

Memang aku kehilangan...kehilangan kesabaran....sekian

No comments: