Thursday, August 1, 2013

Kehilangan

Dah Khamis...
Hati ni masih bersedih....
Apalah daya "xder rezeki" ungkapan penyedap hati...
9 minggu je baby dapat hidup...kesian dia....
Sekejap sangat dia dah xder....Malam jumaat nampak ada tompok warna coklat....esok dah xder

or maybe....maybe beberapa hari sebelum tu dah takde kot....

Jumaat 26/7/2013 - dapat tahu baby dah takder denyutan jantung...
Isnin 29/8/2013 - Perut ni dah kosong kembali...

Aku pilih D&C...itu yang doktor syorkan, takut darah aku turun lagi...
D&C tu adalah sejenis minor surgery untuk cuci rahim selepas miscarriage ...
aku buat dekat hospital HUKM...tempat aku register untuk melahirkan baby...haishhh...Sebelum D&C tu kena masuk 3 pin darah dulu...dari hb 7.5 naik sampai 10.4 baru doktor berani nak buat surgery....
Surgery tu x la sakit....habis surgery dah boleh jalan g toilet...cuma rasa pedih...
Yang terseksa part dia bagi sejenis pil....masuk dekat rahim...
Pil tu bagi rahim terbuka...so akan rasa contraction macam sakit nak bersalin ....
Masa tu...perghhh sakit rasa macam nak tercabut nyawa je....


Sedihnya....
Sejak tahu miscarrige tu hari2 aku update FB...so ramai jugak yang pm cakap diorang pun pernah jadi benda sama....thanks korang....benda tu mampu buat aku rasa sedikit lega...
time mccam ni susah nak stay positif...tambahan lagi tengok muka husband yang monyok....
Tapi lega pun x lama....selepas surgery tu...perut dah kosong....
Masa tu emo sangat.....3,4 kali nangis x dapat terima kenyataan....

Haishh tuhanku....kau kuatkan la hati kami2 insan lemah ni....

Gambar last baby....I miss U baby.....


No comments: